O mnie

niedziela, 7 kwietnia 2013

"Nie mam czasu na ćwiczenia!!!"


Ta wymówka gości na ustach wielu z kobiet. Nie ma się co dziwić. Przecież każda z nas ma milion spraw na głowie. Praca pochłania większość dnia. Bywa i tak, że zostajemy po godzinach, a w tym czasie nasze potrzeby schodzą gdzieś na drugi plan.

O wyłączeniu komputera, wylogowaniu z facebooka, sprawdzeniu poczty z nudów po raz setny pisać nie będę, bo zakładam, że tak jak mi- szkoda Wam na to czasu. W czasach smartphonów można zainstalować aplikacje, które automatycznie powiadomią nas o nowościach u znajomych z "fejsa", bądź tak jak sms, pojawi się okienko z przychodzącą wiadomością e-mail.

Co możemy zrobić dla siebie, jak wykorzystać produktywnie każdą minutę dnia? Jak się okazuje, jest na to kilka sposobów.

1. Zaparkuj samochód nieco dalej od Twojego miejsca pracy. Nawet krótki spacer rano doda sił, energii i pięknie poprawi koloryt skóry.

2. Pogoda nie sprzyja? Wieje wiatr, pada deszcz, sypie śnieg? Podjedź do najbliższej galerii handlowej, pochodź po sklepach, przymierzaj ubrania, wypróbuj kosmetyki, na które zawsze miałaś ochotę. Zawsze to jakiś ruch. Lepszy niż ćwiczenia nadgarstka na myszce komputera.

3. Schody zamiast windy. O tym nie trzeba się rozpisywać.

4. Odbierasz dziecko z przedszkola? Może tym razem zamiast samochodu wybierzecie szybki spacer?

5. Dołącz do grupy motywacyjnej. W większości miast są grupy równie zajętych osób. Spotykając się choćby raz w tygodniu chodzą na spacery, przebieżki, wzajemnie motywują do lepszego zarządzania czasem. Wystarczy przejrzeć fora internetowe. Oni zawsze są otwarci na nowe osoby.

6. Plan dnia. To naprawdę pomaga. U mnie najlepiej sprawdza się notatnik w papierowej formie. Planuję, odhaczam wykonane zadania. Czasem godzina po godzinie. Na początku, gdy spróbowałam tej formy zdziwiłam się, jak wiele mogę wycisnąć z całego dnia!

7. Oglądasz tv? Nie musisz go wyłączać, by znaleźć czas dla siebie. Wyjmij matę i ćwicz z Piotrem Kraśko, Ewą Drzyzgą, czy kogo tam lubisz.

8. Spaceruj podczas rozmowy telefonicznej, zamiast kreślić kółka i ludziki na kartce papieru.

9. Siedząc w pracy napinaj mięśnie. To też działa.

10. I mój ulubiony punkt. Obudź się wcześniej. Włącz płytę z ćwiczeniami, lub gdy jesteś kreatywna wymyśl swój własny program. Pobiegaj, lub po prostu wykorzystaj ten czas aby przejść się do pracy, zamiast jechać samochodem.
 Masz do załatwienia kilka spraw? Musisz opłacić rachunki przez internet, wydepilować nogi, pomalować paznokcie? Poranek to świetna pora!












Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Co o tym myślisz? Daj znać w komentarzu! Każdy jest dla mnie bardzo ważny.