O mnie

piątek, 27 czerwca 2014

Zdrowe i chrupiące! Krakersy z siemienia lnianego i pestek.



Mecze, tv, chipsy, paluszki, zimne piwko... Mówi Wam to coś?

Dziś coś dla tych, którzy bez przekąski obejść się nie mogą. Ale nie tylko. Mimo, że mundialowe klimaty znam jedynie z opowieści, ja również po tą zdrową przekąskę sięgnę. I Wam polecam, zamiast chipsów pełnych tłuszczy trans, odżywić ciało zdrowymi składnikami, a ono się na pewno odwdzięczy. Można chrupać przed tv. A co tam. Niech będzie, że mundial...

   Ja- fanka suchej piersi z kurczaka, suchego indyka, jałowych kasz i płatków owsianych, mam problem z upchnięciem zdrowych tłuszczy w moim codziennym bilansie. Czasem już nie mam ochoty na dodawanie oliwy z oliwek do sałatki, oleju kokosowego do kawy lub omleta. Chciałoby się sięgnąć po inne źródła nienasyconych kwasów tłuszczowych. A spożywać je trzeba i o tym wszyscy wiemy. Właśnie w takiej chwili, gdy już nie miałam pomysłu na zdrowe nowości, ukręciłam ten przepis. I jest! A co równie ważne- jest pysznie! Sami się przekonajcie, bo roboty jest na kilka chwil, a smak fenomenalny.

Składniki (ilość wg uznania):
siemię lniane
pestki słonecznika
pestki dyni
ostropest (niekoniecznie)
woda
koncentrat pomidorowy
sól
bazylia i oregano
u mnie dodatkowo naturalna przyprawa do pizzy

Siemię i pestki mielimy. Nie za długo, aby wyszło sypkie, a nie maziste. Dodajemy przyprawy, sól, koncentrat oraz wodę małymi porcjami, aby uzyskać konsystencję gęstej papki. Rozsmarowujemy cieniutko, najlepiej na macie silikonowej lub dobrym papierze do pieczenia, rozcinamy w kwadraty, trójkąty, kółka ;p i wkładamy do piekarnika na ok. 160 °C aż nasza masa stanie się chrupiąca. Smacznego!




2 komentarze:

  1. Te krakersy są świetne! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. bardzo ciekawa propozycja, z chęcią wypróbuję :)

    OdpowiedzUsuń

Co o tym myślisz? Daj znać w komentarzu! Każdy jest dla mnie bardzo ważny.