O mnie

sobota, 10 stycznia 2015

Sportowo- włosowe problemy


Hej hej! Pogoda dziś u mnie niezbyt zimowa. Jest dość ciepło i bardzo pada. Przypomniał mi się dzień, kiedy poszłam pobiegać podczas deszczu właśnie, nie splatając włosów w warkocz, a zostawiając jedynie swobodną kitkę...


włosy a aktywność fizyczna

Moje włosy są miękkie i falowane. Nie jest to typowy skręt. Są po prostu bardzo podatne na zmianę kształtu i układanie. Możecie sobie zatem wyobrazić, co tego dnia deszcz z nimi zrobił... Ciągle majtająca się podczas biegu długa kitka, atakowana przez ponad godzinę masą kropel. Dla niektórych byłby to obiekt nadający się jedynie do obcięcia.

Nie poddałam się po powrocie i z pomocą odżywki rozplątałam ten kołtun podczas mycia. Lubię moje włosy. Gdy poświęcam im chociaż chwilę, nie sprawiają problemów, nie przetłuszczają się, chociaż nie mogę powiedzieć, że są w super kondycji. Zawsze może być lepiej. Czytam, jakie produkty warto użyć, a czego unikać. Sięgają za łopatki, nie farbuję ich, staram się o nie dbać jak mogę. A przyznam, że mój tryb życia nie pozwala na skomplikowane zabiegi, masaże, wcierki. Z pomocą takich specyfików, na pewno stan moich włosów by się poprawił. Niestety, te czynności muszę zostawić tym, którzy mają na to czas, a sama szukam rozwiązań, by mimo wszystko cieszyć się ładną fryzurą. Kilka czynności już sobie opracowałam i dziś się nimi podzielę.
  • Częstotliwość mycia dopasowuję pod moją aktywność fizyczną. Staram się tak rozplanować czas, aby umyć włosy rano. Nie wyglądają dobrze, kiedy świeże przez całą noc mają kontakt z poduszką.
  • Po każdym myciu używam maski lub odżywki do spłukiwania, aby rozczesać włosy. Ma ona wtedy czas zadziałać, a ja nie wyszarpuję włosów. Pomocna jest dla mnie szczotka Tangle Teezer, jednak nawet przy jej użyciu staram się robić to delikatnie i spokojnie. Kiedy mam taką możliwość, zostawiam maskę na dłużej i zajmuję się np. sprzątaniem. 

sport i długie włosy

  • Na koniec mycia polewam włosy zimną wodą. Nie wiem jak Wy, ale ja widzę różnicę.
  • Po myciu nie zawijam włosów w ręcznik, a w bawełnianą, delikatną chustę. Nic nie ciąży mi na głowie i skóra lepiej oddycha. Niby nie powinno się ich zawijać wcale, ale ja nie jestem fanką mokrych strąków na szyi...
  • Przed wysuszeniem nakładam na końcówki preparat nabłyszczająco- wygładzający, który ma w składzie nie tylko silikony (swoją drogą nie szkodzą one moim włosom), a również substancje pielęgnujące, wyciągi roślinne.
  • Staram się w miarę możliwości, aby kosmetyki, których używam, były jak najbardziej naturalne. Wyjątkiem jest preparat, o którym pisałam wyżej. Nie zamienię go na żaden inny.
 
sport i długie włosy

  • Kitka podczas aktywności fizycznej to opcja wyłącznie przy lekkich ćwiczeniach i gdy jest sucho na dworze. Zwykły warkocz, czy kłos to o wiele lepsze i wygodniejsze rozwiązanie.

sport i długie włosy

  •  Na noc, za pomocą dużej, delikatnej, bezszwowej frotki związuję włosy w luźny koczek na czubku głowy. Gdy jestem pewna, że rano będę miała czas na ich umycie, zdarza mi się natrzeć je olejem kokosowym lub lnianym. Aby za bardzo nie wybrudzić poduszki, koczek owijam luźno małą bandaną. 
  • Na koniec chyba najważniejsza kwestia. Wsuwki, spinki, gumki z metalowymi łączeniami i gorące powietrze suszarki to moi wrogowie. To samo z prostownicą. Nawet fryzjer ma zakaz używania jej na moich włosach. Suche szampony, pianki, lakiery i żele nie są mi potrzebne i ich nie posiadam. To chyba dobrze, bo to preparaty bardzo wysuszające włosy.

sport i długie włosy

Na zdjęciu powyżej są wszystkie moje kosmetyki do włosów, których obecnie używam. Kolekcja nie jest zbyt pokaźna. Bardzo przypadły mi do gustu kosmetyki firmy Tołpa. Są naturalne i mają piękny zapach. Jedwab, o którym pisałam to silker firmy Rolland i jest jedynym stałym elementem mojej pielęgnacji. Mam też zazwyczaj jedną silniejszą maskę i traktuję ją jako ratunek w takich sytuacjach, jak ta opisana na początku. I oczywiście wielozadaniowy olej kokosowy.
 Jak widzicie, robię co mogę, aby włosy wyglądały zdrowo. Wtedy nie potrzebują skomplikowanych i zajmujących czas stylizacji. Ciągle się edukuję w kwestii pielęgnacji oraz, jak już czytaliście wyżej, uczę na swoich błędach. Oby było ich jak najmniej. Długie włosy są fajne :)

1 komentarz:

  1. Ja mam dokładnie to samo z włosami!! :)
    pozdrawiam, www.mikrouszkodzenia.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

Co o tym myślisz? Daj znać w komentarzu! Każdy jest dla mnie bardzo ważny.